9 Nov 2012

Cinta Pandang Pertama

Entah bila kali pertama saya melihatnya secara sedar. Apa yang saya tahu, setelah beberapa kali melihat wajah yang sama barulah hati ini benar-benar terpaut padanya. Barulah wajah yang biasa itu kelihatan seperti yang tercantik di dunia. Dan setiap kali berdekatan dengan dirinya, terasa seperti ada satu perasaan halus mengalir di dalam jiwa. 

Dialah insan yang pertama kali menimbulkan rasa cinta dalam hati ini. Rasa cinta yang memberi inspirasi untuk saya teruskan hidup sepanjang hari. Saat saya dilanda kesusahan, dialah yang berusaha membantu menyelesaikannya. Dia jugalah yang membantu menenangkan diri ini di saat genting.


Betapa pentingnya dia dalam hidup saya, sehingga langsung tidak dapat saya bayangkan apa bakal terjadi kepada hidup ini seandainya dia pergi dulu menyahut panggilan Ilahi yang terakhir.


Cinta pandang pertama, itulah cinta yang paling banyak sekali digandingkan dengan rasa ikhlas. Ia adalah cinta yang paling mahal. Paling sukar untuk dicari di dunia. Sekali pergi, pasti tiada lagi. Pesanan untuk yang sedang membaca, hargailah cinta pertama anda selagi masih ada. 





"Ibu, you will always be my first lover. Terima kasih lahirkan saya dengan rasa cinta~"

No comments:

Pages

About